butterfly

Wednesday, March 27, 2013

SEBELUM BENGKEL...BACA BLOG DULU

Bermula dengan pembacaan blog USK (http://ustazahsitikhadijah.blogspot.com/), saya cuba apply TEKNIK PUJIAN gaya Nabi Muhammad iaitu dengan mencari kebaikan anak-anak saya,  Nabil (8 tahun), Nabilah (6 tahun) dan Naufal (4 tahun)  terutamanya bila diorang melakukan kesalahan. Tetapi waktu tuh, saya tak tau pun macamana nak buat skrip yang betul kepada diorang tetapi lebih kepada ayat-ayat yang saya 'copy cat' dari blog USK :) ... entry seterusnya saya akan terangkan dengan lebih terperinci sebab dah pergi bengkel :) ...

Dari kiri: Muhammad Alham Naufal (4thn),
Muhammad Alham Nabil (8thn), Nur Alya Nabilah (6thn)

Alhamdullillah...ada sedikit perubahan pada diorang terutamanya bila saya membuat konsep TEKNIK MEMBERI GANJARAN SOSIAL & MATERIAL...waktu ni tak faham pun apa sebenarnya maksud teknik-teknik tuh :) ...Tapi saya ada bagi diorang ganjaran STARs di SCOREBOARD bila ada perubahan positif. Cuba tengok kat SCOREBOARD KANAN ni...ni sebelum pergi bengkel. Jika dilihat, ada kenaikan total STARs pada minggu kedua di SCOREBOARD KANAN...waaaaa...saya kagum sebenarnya dengan aplikasi TEKNIK NABI MUHAMMAD ni...lalu saya pun bagi message kat USK di Facebook. Alhamdullilah....ada BENGKEL TERBUKA pertama yang diadakan oleh team ni...sebelum ni mereka hanya buat berdasarkan jemputan je...REZEKI :) .... THANK YOU ALLAH...
Walau camna pun...bukanlah senang untuk menjadi senang kan...tapi possible kan kalau kena gayanya berserta doa. Semput gak dada ni nak memikirkan skrip dan cakap lemah lembut dengan anak-anak :). Kadang-kadang terkucil jugak sana-sini...tapi cepat-cepat istigfar dan try to adjust balik :) ...Yang penting kita NIAT, BUAT, USAHA, SABAR, DOA, TAWAKAL, ISTIQAMAH dan paling penting KERANA ALLAH...

No comments:

Post a Comment